Draco&Hermione 22  

前陣子艾薇兒出了新專輯
在反覆聽過好幾輪之後,我特別喜愛其中兩首
分別是《Hush Hush》跟《Give you what you like》

不囉嗦,立刻上歌

I didn't mean to kiss you 我沒有打算吻你
You didn't mean to fall in love 你也沒想過墜入愛河
I never meant to hurt you 我從未想過傷害你
We never meant for it to mean this much 我們都沒有打算走到這一步

Hush hush now 現在 別再說了

I wanted to keep you 我想把你留下
Forever next to me 和我永遠在一起
You know that I still do 你知道我始終如一
And all I wanted was to believe 而我只能如此堅信

Hush hush now 別再說了

So go on, live your life 就這樣吧 繼續過你的生活
So go on, say goodbye 就這樣 與你道別
So many questions but I don't ask why 我有滿腹疑問 但我不會開口詢問
So this time I won't even try 這一次我將不再嘗試
Hush hush now 就讓我們安靜 別再說了

Hush hush now 別再說了

When I try to forget you 當我想把你忘記
I just keep on remembering 卻只是更加想起你
What we had was so true 我們之間的一切如此真實
But somewhere we lost everything 但突然間就全部失去

Hush hush now 別再說了
(Hush hush now)

So go on, live your life 就這樣吧 繼續過你的生活
So go on, say goodbye 就這樣 與你道別
So many questions but I don't ask why 我有滿腹疑問 但我不會開口詢問
So go on, live your life 就這樣吧 繼續過你的生活
So go on, say goodbye 就這樣 與你道別
So many questions but I don't ask why 我有滿腹疑問 但我不會開口詢問
Maybe someday but not tonight 或許有一天我將會開口 但不是今晚

Hush hush now 別再說了
(Hush hush now) (x2)

Don't, don't, don't you ever say a word, word 別 請你什麼都別說
Of what you ever thought you heard, heard 請你忘了過往的蜜語甜言
Don't you ever tell a soul 永遠不要告訴任何人
That you know 但你很清楚

I tried to hide but I still believe 我試著隱藏但依然堅信
We, that we were always meant to be, be 我們注定要在一起
But I can never let you go, no 但我永遠都到不了那裏

Hush hush now 別再說了

So go on, live your life 就這樣吧 繼續過你的生活
So go on, say goodbye 就這樣 與你道別
So many questions but I don't ask why 我有滿腹疑問 但我不會開口詢問
So go on, live your life 就這樣吧 繼續過你的生活
So go on, say goodbye 就這樣 與你道別
So many questions but I don't ask why 我有滿腹疑問 但我不會開口詢問
Maybe someday but not tonight 或許有一天我將會開口 但不是今晚

Hush hush now

Hush hush now

Hush hush…

歌詞好難寫,所以也好難翻~~
我也不知道對不對,這是我對它的理解
然後發現這歌好適合拿來當很多跩妙同人的背景音樂...

話說最近有個新聞,是說JK羅琳接受電影中飾演妙麗格蘭傑的艾瑪華森的採訪
承認了當初將妙麗配給榮恩是基於自己一開始就如此設想而不想更改的私人理由
老實說我覺得羅琳這番話根本是瞎中之瞎...
如果她一開始就想把妙麗跟榮恩送作堆,那她一早就有六本書可以好好地寫
而不是寫了一些爛鋪陳,書都出完了才在這邊放這種馬後炮
更何況,她如果真的知道自己鋪得很爛,真的知道她把這兩個角色寫得沒有很搭
她大可以在最後一集讓他們在一起就好,而不用"假會"加一段什麼19年後...
開放式結局不好嗎?完全是在打擊所有同人寫手的想像力啊~~

anyway,可能是因為這個原因,所以最近我那很久以前寫的哈利波特長長心得文
突然之間又多了一些人來造訪跟回應,讓我又想起了當時瘋狂愛上跩妙這配對的時光

Draco&Hermione 19  Draco&Hermione 20  

另一首《Give you what you like》
這首我覺得乍聽之下很不像艾薇兒的歌
很慵懶,不是過往的Rock n Roll,但我很喜歡

這首我想就不用翻譯了~
反正就是一首很Physical的歌曲

------- 2017.06.18 -------

本來是覺得不用翻譯,但今天突然很有興致,所以就翻了

Please wrap your drunken arms around me 請將你那早已酒醉的雙臂環繞住我
And I'll let you call me yours tonight 那麼我今晚就會讓你把我當作是你的
Cause slightly broken's just what I need 因為那一點點的支離破碎正好是我所需
And if you give me what I want 如果你完成我的需要
Then I'll give you what you like 那麼我也會給你你想要的

Please tell me I'm your one and only 請對我說我是你此生的唯一
Or lie and say at least tonight 說謊也罷,至少在今晚
I've got a brand new cure for lonely 我找到了一種能夠治癒寂寞的全新療法
And if you give me what I want 如果你能完成我的需要
Then I'll give you what you like 那麼我也會用你喜歡的作為回報

When you turn off the lights 當你關上燈
I get stars in my eyes 我的眼前出現一片星光
Is this love? 這就是愛嗎?
Maybe someday 或許某天吧...
So don't turn on the lights 所以請別開燈
I'll give you what you like 我將會把自己給你


Emotions aren't that hard to borrow 偽裝情緒並不困難
When love's a word you never learned 如果你從來沒有學到過何謂愛
And in a room of empty bottles 當你處在一個充滿空酒瓶的房裡
If you don't give me what I want 如果你不能給我我想要的
Then you'll get what you deserve 那麼你就會得到你應得的

When you turn off the lights 當你關上燈
I get stars in my eyes 我的眼前出現一片星光
Is this love? 這就是愛嗎?
Maybe someday 或許某天吧...
I've got this scene in my head 我的腦海裡曾有過這樣的畫面
I'm not sure how it ends 我並不確定最後是怎樣的結束
Is it love? 這是愛嗎?
Maybe one day 也許某天
So don't turn on the lights 所以別打開燈
I'll give you what you like我將會把自己給你

(I'll give you what you like)

I'll give you one last chance to hold me 我會給你最後一次擁抱我的機會
If you give me one last cigarette 如果你給我那最後的一支菸
By now it's only in the morning 現在天才剛亮
Now that I gave you what you want 我已經給過你我的全部
All I want is to forget 而我要的則是全部忘記

When you turn off the lights 當你關上燈
I get stars in my eyes 我的眼前出現一片星光
Is this love? 這就是愛嗎?
Maybe someday 或許某天吧...
I've got this scene in my head 我曾想過這樣的畫面
I'm not sure how it ends 但不確定結束在哪裡
Is it love? 這是愛?
Maybe one day 也許在未來某天
So don't turn on the lights 所以別開燈
I'll give you what you like 我將會把自己給你

I'll give you what you like...
 

arrow
arrow

    陳小摸 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()